WYPRÓBOWANY SPOSÓB NA USUWANIE PLAM Z MATERACA (bez zostawiania plam).

piątek, lipca 07, 2017

Gdyby to wszystko było jeszcze takie proste jak się czyta ...
A czyta się przyjemnie w łóżku, w sobotę rano, z gorącą kawą, która to potem się wyleje, tak na orzeźwienie, żeby nie było nudno.


Gdyby jeszcze te wszystkie porady w necie, jak usunąć plamy z materaca były skuteczne...
.. i gdyby tak usuwanie plam nie zostawiało nowych...
Byłoby cudownie.


Kawa się rozlała, i cóż, zostawiła ślad na materacu. Chociaż szybko spierałam proszkiem do prania, to i tak została "piękna" obwódka. Potraktowałam ją wodą z sodą i płynem do naczyń (ponoć idealnie schodzi) no i super zeszło, z tym, że koło zatoczyło większe kręgi.  Prześcieradło wszystko zakryło, ale przy kolejnej zmianie pościeli wkurzyłam się nie na żarty. Eksperymentalnie przygotowałam sobie miksturę z wody utlenionej, wybielającej pasty do zębów i sody oczyszczonej.  Chyba powinnam to opatentować. Efekt miło mnie zaskoczył. Już kiedyś wspominałam, że pastą do zębów myję armaturę i fugi w łazience. Niezwykle skuteczna i zawsze pod ręką.


Problem nie urósł by do takiej rangi, gdybym kiedyś, kupując materac pomyślała nie tylko o tym czy jest wygodny ale też  aby miał zdejmowaną powłokę, którą wrzucę do pralki. Mądry Polak po szkodzie. Teraz wiedziałabym jaki materac wybrać.

Przy okazji szukania idealnego środka na plamy naczytałam się za wszystkie czasy o roztoczach i konieczności regularnego odświeżania materacy, np posypując go sodą oczyszczoną 1 raz w tygodniu. Nie robię tego tak często. Raczej raz na jakiś czas, jak mi się przypomni. Wiedzieliście, że aż 30-50% ciężaru poduszki stanowią roztocza ? A ile siedzi ich w materacach ? Nawet 2mln !! Nie dziwi mnie więc, że materace powinno się  wymieniać co 7-10 lat.


Raz w roku wymieniam poduszki i kołdry na nowe, tak już mam. Zdecydowanie  za często, ale czuję się z tym komfortowo. Kiedyś to wszystko po prostu wkładałam do pralki i też było dobrze. Widzę jednak, że zbliża się również czas na wymianę materaca. Właśnie 7 lat temu kupowałam swoje łóżko do sypialni.


Nasze samopoczucie w ciągu dnia w dużej mierze zależy od tego jak spędzamy noc, prawda ? Teraz zdecyduję się na materac ekologiczny pokryty materiałem antybakteryjnym firmy PlantPur.  Wyróżnia się swoim składem surowcowym, czyli wysokoelastyczną pianką, która zawiera do 50% olejów roślinnych. Jest to obecnie jedno z najbardziej ekologicznych rozwiązań, które korzystnie wpływa na nasze zdrowie  redukując do minimum substancje ropopochodne. Konwencjonalny materac piankowy zawiera więcej substancji toksycznych niż beczka ropy, a nasza skóra to wchłania ! Ekologiczny materac roślinny PlantPur  jest wyprodukowany bez użycia toksycznych klei i pokryty jest mikrobiologicznymi, pro-biotycznymi warstwami Freshe, które mają za zadanie skutecznie zwalczyć bakterie, grzyby i roztocza. Dodatkowym atutem jest ściągalne pokrycie nawierzchniowe, które można wyprać. Do zakupu tego materaca przekonuje mnie również fakt, iż jest to wyrób medyczny klasy I, co przy mojej dyskopatii kręgów szyjnych ma niebagatelne znaczenie.
Więcej informacji o materacach marki PlantPur znajdziecie na stronie producenta.

Jestem ciekawa jak wy radzicie sobie z plamami na materacach i roztoczami.  Macie wypróbowane sposoby ?








ZOBACZ RÓWNIEŻ

13 komentarzy

  1. U mnie problemy z plamami są na porządku dziennym, bo niestety moje zwierzeta sa juz stare i wiadomo, co sie z tym wiąże. Wypróbuje na pewno sposób z pastą:) I dzięki za podpowiedź, żeby wymieniać częściej kołdry i poduszki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zdziałalo cuda, ale na materacu. Nie polecam na kolorową tapicerkę bo wybielająca pasta na prawdę robi swoje.

      Usuń
  2. Interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że podzieliłaś się w necie skuteczny sposobem, może i ja skorzystam... bo za każdym razem te plamy były większe i większe... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. To była syzyfowa praca. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Muszę wypróbować :). Mój materac również kwalifikuje się do czyszczenia.

    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno Cię u mnie nie było. Pewnie jesteś bardzo zapracowana. Milo, że się odezwałaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli to Twoje łóżko... to Ci zazdroszczę :P
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoja sypialnia od dawna mnie zachwyca :) Taki materac mi się marzy :)
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę, Nie znikaj stąd bez śladu. Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz :)